Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Home By Lau ApS
Østre Alle 6
9530 Støvring
Danmark

janni@homebylau.dk -
Tlf: +45 25 60 60 70
CVR-nr.: 42185833 

Betaling
Når du aflægger en ordre hos os, gennemgår vi den, og du modtager herefter en ordrebekræftelse. Vi pakker så din ordre og sender den afsted. Pengene bliver først trukket i det øjeblik, vi sender pakken, eller melder den klar til afhentning ved os.

Hos os kan du betale med betalingskortene VISA, VISA/Dankort og Mobilepay. Vi tager ikke kortgebyr. Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre. Alle beløb på hjemmesiden er angivet inklusiv moms, og vi anvender DKK kroner som valuta til prissætning.

Hos Home By Lau passer vi godt på dine data. Vi benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol, hvilket betyder, at data er sikret og ikke kan læses af udefrakommende.

Vores webshop anvender ligeledes kryptering med SSL protokol.

Levering
Vi hjælper transportvirksomhederne til at få en god levering, ved at informere om antal forventede forsendelser i god tid. Du kan også hjælpe dem ved at afhente dine pakker i pakkeboksen eksempelvis, så der er plads nok til, at de kan aflevere nye pakker dagligt.

Leveringstiden for din ordre er 1-3 hverdage på lagervarer, som sendes med GLS til hjemmelevering, erhverv eller pakkeshop. Ved møbler eller større forsendelser skal du måske vente lidt længere, da de fleste møbler ikke kan være i en pakkeshop. Vi kontakter dig og giver yderligere information om levering, samt om leveringstiden, som ofte vil være 3-8 dage.

Vi sender vores pakker med GLS. Fragtprisen afhænger af leveringsmetoden, og du vil altid få oplyst prisen på fragten i forbindelse med betalingen. Der er fri fragt ved køb på levering til pakkeshop. Du vil modtage et track and trace nr., så du kan følge din pakke fra Home By Lau på sin vej til pakkeshoppen. 

Der er desuden fri fragt på alle leveringer af møbler ved køb over kr. 1499,00. Ved ordre der inkluderer møbler, som er under dette beløb, er prisen for levering kr. 470,00. Levering af møbler sker som udgangspunkt til kantsten, og det skal være muligt for fragtmanden at sætte varen et sted på adressen, såfremt der ikke er nogle hjemme.

Har du bestilt flere varer, sender vi dem, så vidt det er muligt, samlet.

Vi leverer kun til adresser i Danmark*.

Ønsker du levering til andre lande, bedes du kontakte os. Så undersøger vi mulighederne og forsøger at finde en løsning.

Afhenter du ikke dine pakker i pakkeboksen inden for den angivne tid fra fragtfirmaet, sendes de retur til os, og du vil blive opkrævet returfragten. Så husk at afhente din pakke inden for tidsrammen.

Hvis du har spørgsmål i forbindelse med levering, er du altid velkommen til at kontakte os på janni@homebylau.dk eller telefon +45 25 60 60 70.

*Ikke gældende for leveringer til Grønland og Færøerne. 

Fortrydelsesret
Når du handler hos os, har du 30 dages fortrydelsesret, med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Fortrydelsesretten løber 30 dage fra den dag, du har modtaget ordren. Du kan sende en mail til os på kontakt@homebylau.dk, hvor du fortæller, at du ønsker at fortryde dit køb.

Ønske om fortrydelse skal meddeles til os senest 30 efter modtagelse af varerne. Herefter har du 14 dage til at sende varerne retur til vores lager. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Ønsker du at give os information via mail, skal du skrive/udfylde følgende:

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

____________________________________________

Bestilt den:
Modtaget den:
Din adresse:
Dit navn:
Underskrift:

Pakken sendes til:

Home By Lau ApS
Att: Returlager

Østre Alle 6
9530 Støvring

OBS: Returvarer skal sende til adressen. Vi henter ikke returvarer i pakkeshops. Det er derfor ikke muligt at returnerer med DAO.

Returnering og ombytning
Hvis du ønsker at returnere din vare skal du sende os en mail, hvor du angiver varens art, ordrenummer og dine kontaktoplysninger, samt ønske om returnering.

Returfragt ved fortrydelse af køb er for egen regning.

OBS: Der kan kun returneres via levering til adressen, og ikke til pakkeshop.
Der kan ikke returneres via DAO.

Returadresse
Home By Lau ApS
ATT: Returlager
Østre Alle 6
9530 Støvring

OBS: Det er ikke muligt at returnere med DAO.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes utilstrækkelig returemballering, eller at du har brugt den uhensigtsmæssig ift., hvad der er nødvendigt for fastslå varens art, egenskaber og funktion, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage, afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. Hvis du fortryder dit køb, får du refunderet dine penge. Hvis varen er værdiforringet, fratrækkes det beløb, du hæfter for.

Pengene tilbageføres via samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Bytter du til en ny vare, skal du blot bestille den ny vare via webshoppen. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Vi refunderer, når vi modtager pakken, eller senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbageholder betalingen, indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for returneringen. 

Husk, at det er dit ansvar, at pakken kommer retur i sammen stand, som du modtog den. Det er derfor en god idé at sende varen godt emballeret samt med mulighed for track and trace.

Reklamationsret
Når du handler hos os, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du, afhængig af den konkrete situation, enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Modtager du en vare der er beskadiget under transport, anbefaler vi, at du tager billeder ved modtagelse af emballagen og sende til os. Er varen modtaget på en palle, skal den sendes tilbage på samme måde.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi desuden dine (rimelige) fragtomkostninger. Kontakt os for at få en pakkelabel til din returforsendelse i forbindelse med reklamation, med mindre andet er aftalt.

Reklamationer modtages ikke, hvis disse er sendt på efterkrav.

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Home By Lau ApS på janni@homebylau.dk eller ringe +45 25 60 60 70.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret: 07.03.2021.